سیم کارت لپ تاپ
نوشته شده توسط : Arfi :)

در اکثر لپ تاپ های امروزی قابلیت استفاده از سیم کارت وجود دارد که البته لپ تاپ های پرهزینه تری هم هستند. برای پیدا کردن جایگاه سیم کارت در لپ تاپ کافی است باتری لپ تاپ را پیدا کنید و آن را باز کنید . این قابلیت در لپ تاپ های لمسی و سبک وزن بسیار کارآمد و کاربردی است .

سیم کارت لپ تاپ

در بیشتر لپ تاپ ها محل قرارگیری ماژول در قسمتی که در عکس بالا نشان داده شده است قرار دارد در نتیجه اگر دستگاه شما اسلات مخصوص سیم کارت وجود داشته باشد می توانید به راحتی سیم کارت خود را نصب کنید البته ناگفته نماند در برخی برند ها برای قرار دادن سیم کارت در لپ تاپ باید قاب پشتی آن را باز کنید .

فعال سازی ماژول سیم کارت لپ تاپ لنوو و اچ پی

برای برقراری ارتباط با شبکه قرار دادن سیم کارت در لپ تاپ و پیدا کردن محل آن کافی نخواهد بود زیرا اسلات موجود در دستگاه شما یک آپشن در نظر گرفته شده است .

راه حل این مشکل ماژول سیم کارت است . کاربرد ماژول برقراری ارتباط بین سیم کارت اپراتورها و برند لپ تاپ ها است .

به علت این که در لپ تاپ فقط یک اسلات برای سیم کارت قرار دارد باید یک ماژول سیم کارت به طور جداگانه برای فعال کردن سیم کارت تهیه شود.

استفاده از سیم کارت در لپ تاپ اچ پی و یا لنوو

برای راه اندازی سیم کارت در لپ تاپ لنوو و یا اچ پی باید درایور مخصوص آن را روی سیستم خود نصب کنید و اگر تا به حال از این امکانات دستگاه خود استفاده نکردید احتمالا این درایور روی لپ تاپ شما نصب نشده است . این درایور برای هر برند کاملاً مجزا بوده و می توانید آنها را به صورت رایگان از وب سایت اصلی برند لپ تاپ خود دانلود کنید. سایت های ایرانی هم هستند که درایور را برای دانلود کاربران ایرانی قرار داده اند.

محل قرارگیری ماژول سیم کارت لپ تاپ

جایگاه نصب ماژول در برندهای مختلف متفاوت است برای مثال در مدل های لنوو جایگاه ماژول در قسمت جلویی لپ تاپ می باشد و برای دسترسی به آن کافی است که کیبورد لپ تاپ باز شود و جایگاه سیم کارت هم پشت لپ تاپ است و با محل نصب ماژول هیچ ارتباطی ندارد. در لپ تاپ اچ پی محل قرار گیری این ماژول معمولا در قسمت داخلی بدنه است که بایستی با باز کردن قاب پشتی به آن دسترسی داشته باشید. جای سیم کارت در لپ تاپ ایسر هم دقیقاً در پشت باتری این لپ تاپ ها و در گوشه سمت چپ آنها جای می گیرد. در برخی از مدل های آن هم این قسمت در لبه قسمت کیبورد قرار گرفته است .

APN تنظیمات

پس از قرار دادن سیم کارت بستگی به نوع اپراتور سیم کارت که می تواند همراه اول، ایرانسل، رایتل و یا شاتل موبایل باشد این تنظیمات وجود دارد که باید در ویندوز خود اعمال کنید

Settings --> network & wireless --> cellular & SIM -->SIM settings -->Add internet APN --> save --> apply

قسمت های خالی را با اطلاعات مربوط به اپراتور خود پر کنید و پس از کامل کردن تنظیمات اطلاعات را ذخیره کنید و در نهایت اتصال سیم کارت شما در همان جایی که اتصالات وای فای را می بینید ظاهر خواهد شد.





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , همراه اول , ایرانسل , لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: